N° 154 - Waarom u eindelijk eens werk moet maken om die SCHAAP afspraak te maken.

Team SCHAAP working on new stuff


Hustle & bustle?

We horen het nog steeds heel vaak van vrienden en vrienden van klanten : “ Ik heb ook wel interesse om eens langs te gaan bij die gasten van SCHAAP” of “ wat een cool jasje heb je nu weer aan”, maar ergens tussen de tandwielen der beslissingskracht of steeds veranderlijke agenda’s, komt die effectieve afspraak er niet.

We merken dat veel mannen onze stijl en vibe echt wel kunnen appreciëren en er zelf voor openstaan. We zien dat onze inspanningen om eigenzinnige en andere content rond tailoring en classic menswear te creëren en de wereld in te sturen, niet onopgemerkt blijft.

Waarom is het dan toch zo dat een effectieve afspraak maken in één van onze über coole showrooms, iets is wat moeilijker blijkt dan we denken? Een thema waar we steeds met bezig zijn en in deze korte blog even dieper benaderen. In de hoop dat het u en mogelijks ook die persoon die u kent, dat laatste duwtje in de rug geeft om eindelijk onze bijzonder verfrissende en vakkundige SCHAAP wereld te ontdekken.

Gelukkig merken we wel dat wie éénmaal kennis heeft gemaakt, geregeld en vele jaren klant blijft, waar dan ook bijzondere relaties, momenten en creaties uit voortvloeien.

Q & A

Uiteraard begint alles met enkele simpele vragen, maar soms ook omdat je iemand ontmoet of kent die er meestal wel goed en anders gekleed bij loopt. Mannen (of toch de gedistingeerde SCHAAP mannen) gaan doorgaans niet heel snel beginnen stoefen over hun kledij, tenzij je het vraagt of ze er in het beste geval een gemeend compliment op krijgen, wat meer gebeurd dan je zou vermoeden.

Voor veel mannen is de ‘mode’ wereld een ver van hun bed show en belanden ze dan sneller op een online shop of worden ze geregeld eens door hun partner meegesleurd richting een boutique of High Street winkel, waar ze ten prooi vallen aan mediocre trends of zeer dure design of luxury brands. Voor sommigen iets waar ze naar uitkijken, voor de meesten een wederkerige marteling die ze moeten ondergaan, waar een persoonlijke benadering, vakkennis, plezier, goesting en meestal ook stijl volledig zoek zijn.

Maar wij zien dat er toch best wel wat mannen zijn die er van genieten, een moment waarbij ze alle aandacht krijgen en verdienen en het ‘anders shoppen’ .Na de quiet luxury hype wordt silent shopping zeker ook iets.

Waarschijnlijk is dit één van dé redenen dat veel mannen bij ons blijven terugkomen. Ook omdat het bij ons een heel andere ervaring, aanpak en resultaat met zich meebrengt. Waarom dit zo is kan u lezen in vele andere blogs of zien op onze Instagram accounts. Vandaag buigen we ons dieper over de vraag : Waarom niet nog meer mannen de weg vinden?


Om u alvast op weg te helpen of uw partner, vader, vriend, nonkel of Sugar daddy dat extra duwtje te geven, enkele korte vragen en iets langere antwoorden.

1) Ik heb niet zoveel met mode en ik vind winkelen tijd rovend en vaak frustrerend.

Dat begrijpen we bij SCHAAP helemaal en daarom doen we het ook anders. Onze visie op tailoring for the modern gentlemen, is niet vertrekkende van uit een design idee (waarbij een designer stukken heel specifiek ontwikkeld) of een trend gebaseerd principe, maar vertrekt van uit de persoon die we voor ons hebben. Ook slagen we niemand om de oren met kleurkaarten of verwarrende hypes. Sommige mannen hebben meer ervaring en interesse in kledij en zeker de wereld van Classic Menswear. Er komen gelukkig ook veel mannen langs met weinig, geen of helaas vooral slechte ‘shop’ ervaringen.

2) Waarom kan ik niet gewoon binnenwandelen en is een afspraak noodzakelijk?

Gezien we bij SCHAAP bewust hebben gekozen om het klein schalig te houden zijn er twee showrooms en zijn we ook maar met twee tailors. Dit doen we omdat we geloven dat we hierdoor de kwaliteit steeds kunnen garanderen en we op die manier ook een veel hechtere en persoonlijk band kunnen opbouwen. Tijd nemen is daarin cruciaal, voor iedereen en zo plannen we onze agenda’s ook in. Niets ergerlijker wanneer je voelt dat er tijdsdruk is, of mensen niet echt de tijd kunnen nemen om die zoektocht die maatwerk zou moeten zijn, ten volle kunnen aangaan.

We begrijpen dat een afspraak maken zeker iets anders is, dan gewoon even een winkel binnen te stappen of een site door te scrollen. Het is meteen veel bewuster en duidt ook op een engagement. Onze showrooms zijn dan ook niet gelegen in de typische winkelstraten en het kost ook meer inspanning om tot bij ons te geraken. Zoals u begrijpt, sluit dit perfect aan bij wie we zijn en willen zijn. Weet dat u (ook op afspraak) altijd geheel vrijblijvend welkom bent om kennis te maken, ons te ontmoeten en aan te voelen, waarom dit zo anders is.

3) Ik denk dat maatwerk bij SCHAAP zeer duur is, zo ziet het er althans uit.

Dat horen we ook vaak en daar hebben we op veel diverse manieren al aandacht aan geschonken om te duiden dat niet per sé zo is. We maken weliswaar geen ‘goedkope’ stukken, zo zijn er al voldoende in de wereld en daar halen we ook niet veel trots en voldoening uit. Dus ja, er hangt een bepaald prijskaartje aan vast, maar ook veel andere zaken. Bij high end luxe merken betaal je als klant een zeer groot deel voor het label en onrechtstreeks voor de vele reclame en marketing acties, dure winkelpanden en andere zaken gelinkt aan zo een merk. Bij ons betaal je voor een top product, onze expertise en een zeer persoonlijk service, visie en aanpak. Dat ze er dan ook die uitstraling hebben is een mooi compliment.

De investering in een bedachtzaam, persoonlijk en goed gesneden stuk, zal voor zowel de nieuwkomer als de connaisseur altijd een ander gevoel en waarde met zich meebrengen. Gezien het enorme aanbod van producten, stoffen en mogelijkheden is het moeilijk om zelf voor één categorie eenzijdige prijzen aan te houden, maar weet dat je bij ons prijs/kwaliteit zeer goed zit. Op onze website worden er effectieve vanaf prijzen meegegeven, waar de keuze al groot is. Mocht u over een heel specifiek stuk vragen hebben of graag willen informeren dan kan u ons best een mailtje sturen en komen we er snel op terug.

4) Ik vind die ‘tailoring’ sfeer wel cool, maar ik ga mega overdressed zijn op mijn werk.

Tailoring is inderdaad cool, en dat hoeft niet per sé een lila pinstripe 3-delig maatpak te zijn. We hebben klanten waar we eerder casual denims en knitted polo’s voor maken, wat perfect aansluit bij hun leefwereld en persoonlijkheid. Alleen dan wel veel verfijnder met meer accenten en details dan je in de reguliere winkel zou vinden en die uitaard zitten als gegoten.

Sommige mannen vinden het fijn om hun innerlijke dandy de vrijheid te geven zich ten volle te ontplooien. Voor vele andere mannen is het subtieler en valt het mogelijks zelf niet meteen op, alhoewel een man die aandacht geeft aan zijn kledij, zeker vandaag, er altijd uitspringt.

5) Moet ik mijn schoonzus, grootmoeder, tante Kaat en de buurman meenemen als ik eens langs wil komen?

Iedereen is uiteraard welkom, maar dat is geen must. Mocht je graag iemand meebrengen waarvan je denkt dat die een grote meerwaarde is op stilistisch vlak, of je daardoor gewoon veel meer op je gemak voelt, dan zeker doen. Weet dat wij al vele honderden mannen hebben ontmoet en we weten wat we doen. Dat onze beweeg reden voornamelijk is om iets te maken waarvan u bijzonder gelukkig wordt. U dat met veel plezier zal dragen en tegen al je vrienden, nonkels, buurmannen en voorbijgangers zal vertellen, na de vele complimenten die je kreeg. Lange termijn is ons motto, niet omdat dit ‘volwassen’ klinkt, maar vooral omdat het zo bijzonder fijn is om relaties uit te bouwen en samen persoonlijke tailored stukken te creëren. Stap voor stap, stuk voor stuk.

6) Ok, ik ben overtuigd en heb er al meermaals aan gedacht. Nu wil ik graag een afspraak maken. Wat moet ik doen?

Halleluja ! Join the club :-) en net op tijd voor één van onze meest favoriete seizoenen.

Helemaal bovenaan rechts op deze pagina, vindt je een gele balk met daarin de uiterst bedachtzame tekst : MAAK EEN AFSPRAAK.

Als u daar op klikt komt het goed. Wil je toch liever één van ons beiden even telefonisch op de rooster leggen, dan vindt u onze gegevens helemaal onderaan deze pagina.

Wil je ons toch liever een mailtje sturen met je moodbord of een stuk dat je ergens zag ter inspiratie, dan kan dat uiteraard ook.

nuances en details, altijd voer voor discussie


Alleszins wensen we u een bijzonder fijn weekend, thanks for sharing!

Heel graag tot binnenkort,

Koen & Ruben

Previous
Previous

N° 155 - The writer writes, the tailor tells

Next
Next

N° 153 - What to wear when it rains during summer